
24 sep De 5 do’s en dont’s bij het schrijven van SEO-teksten
De 5 do’s en dont’s bij het schrijven van SEO-teksten
Het schrijven van een SEO tekst is in principe niet moeilijk. Maar je moet wel op een paar dingen letten. Met deze tips schrijf je de perfecte SEO tekst voor je website. Kom je er niet helemaal uit en heb je hulp nodig? Tekstbureau De Contentbank helpt je graag verder.
1. Schrijf foutloos Nederlands
Zorg ervoor dat je tekst geen spelfouten en kromme zinnen bevat. Verwerk de zoekwoorden op een natuurlijke manier. Schrijf dus niet ‘wij zijn een schildersbedrijf Den Haag’ maar gewoon ‘wij zijn een schildersbedrijf in Den Haag’. Maak niet te lange zinnen. Mensen die websites lezen zijn vaak snel afgeleid. Van een lange zin weten ze het begin vaak al niet meer als ze halverwege zijn.
2. Wees zuinig met je zoekwoorden
Zoekwoorden moeten natuurlijk in een SEO tekst worden verwerkt. Maar overdrijf het niet. Je belangrijkste zoekwoord met een dichtheid van hooguit 2% laten terugkomen is echt voldoende. ER zijn tools op het internet te vinden die voor je berekenen hoe hoog de dichtheid is van een bepaald zoekwoord. Gebruik voldoende synoniemen of de meervoudsvorm om af te wisselen.
3. Zorg dat je tekst juist is
Het is niet handig om in een SEO tekst die ook bedoeld is voor bezoekers van je website onwaarheden of onvolledigheden te schrijven. Zorg dus dat het klopt wat er staat. Besteed je het schrijven van je SEO-teksten uit aan een tekstbureau, zorg dan dat de schrijver over de juiste informatie kan beschikken. Als er onwaarheden op je website staan dan kan je dat duur komen te staan als mogelijke klanten hierdoor afhaken.
4. Zet een blog op je website
Een blog doet het altijd erg goed op een website. Dat wil zeggen: Als de berichten die je daar plaatst de moeite waard zijn. Je kunt ook het schrijven van blogs uitbesteden aan een professionele tekstschrijver. Verzin actuele onderwerpen waarover je je bezoekers wilt informeren. Geef klustips als je een bouwbedrijf runt of vertel interessante weetjes over dieren als je een website in dierbenodigdheden hebt.
5. Eindig je tekst met een Call to Action
Een SEO tekst is krachtiger als je in de laatste alinea een zogenaamde call to action, ook wel CTA genoemd, toevoegt. Aan het slot van de tekst roep je de klant op om een aankoop te doen, een offerte op te vragen of contact op te nemen voor meer informatie. Dit mag gerust een beetje dwingend. Dus liever “Bel ons nu voor een vrijblijvende offerte” dan “U kunt ons op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur bereiken voor het aanvragen van een offerte”.
Geen reactie's